.

Stray Dogg

Fire's never wrong

! ! ! ! .

Samo godinu dana posle izlaska prvenca Almost, koji je naišao na odličan prijem kod domaće publike, beogradski bend Stray Dogg (koji predvodi frontmen Dušan Strajnić) realizovao je novo i još zrelije izdanje Fire's never wrong. Za kratko vreme Stray Dogg je stekao veliku bazu fanova, zahvaljujući tome što je pogodio trend i na taj način je osvežio domaću scenu. Pod trendm, ovde podrazumevamo talas akustičng folka i americane koji je zapljusnuo i našu zemlju.

Stvaranje novog albuma pratile su i određene promene, tačnije, dopune u bendu. Postavu su proširili Uroš (Threesome) za bubnjevima i basista Vladimir, pa je bend zadržao melanholiju, ali je lakoća prvog albuma zamenjena nešto jačim i kompleksijim aranžmanima. Neil Young je jedan od glavnih uticaja, kojeg Strajnić često navodi i upravo se ovaj album može porediti sa Youngovim prelaskom sa akustičnog folka (Harvest) na nešto ogoljeniji rok zvuk (recimo, album Zuma).

Na albumu se nalazi devet pesama i za gotovo svaku se može reći da je potencijalni singl. Izdanje je najavila naslovna pesma i to kao video spot pre nekoliko meseci. Produkciju potpisuje Boris Mladenović (Jarboli) koji se pokazao kao vrlo dobro rešenje. Čista, precizna, zategnuta i pogođena produkcija provlači se već od prve numere Dissapear (sledeći video singl) i ona je ta koja objašnjava slušaocu na koji način su se stvari promenile. Na bolje, jer je prvi album, uz gomilu dobrih numera, ipak ostao skica pastelnih boja i simpatični prvenac. Na njegov prizvuk vuku i neke pesme sa novog albuma: Don't go, Whisper i jedna od najboljih Ugly morning. Predivni aranžmani (u postavu su uključeni i klavir, violina i dve gitare) ukrašavaju možda najbolju numeru albuma, pesmu Sail Away koja bi sa pravom mogla da se pojavi na nekim stranim top listama indie singlova.

Dečački imidž i pevanje, ponegde i falset, zaštitni Dukatov znak, ostalo je i na ovom albumu, u istoj boji i melanholičnoj lagi. Nešto brža i sirovija Soul samo nastavlja niz, da bi nas na sumornoj i duhova punoj Time dočekao zanimljiv i veoma značajan duet: pored Strajnića, kao gostujući vokal pojavljuje se američki muzičar Devendra Banhart! Ovaj značajni autor i vizuelni umetnik važi za kultno ime novije američke muzike (album Smokey rolls down thunder canyon je proglašen za jedno od najboljih izdanja u 2007. godini), a njegov doprinos proširuje značaj albuma, pa i muziku Stray Dogga. On tu nije slučajno. Naravno da mu se to sve dopalo. Već duže vreme prati rad grupe, a onda je svratio na snimanje i pesmu obogatio svojim prepoznatljivim pevanjem (koje možemo opisati kao polušapat).

Fire's never wrong nas ubacuje u malu, lakšu gitarsku mantru, da bi sve poraslo u sledećoj kompoziciji 1, 2, 3 koja se najviše razlikuje od svega što je ovaj bend potpisao od početka svoje karijere. Pomenuta Whisper označava logičan kraj ovog folkrock putovanja, uz napomenu da se album pojavio kao samizdat i da neće pogrešiti niko ko se odluči da ga profesionalno izda i distribuira (odlično bi se uklopio i na vinilu). Šteta bi bilo da se završi samo na ovom, jer se ipak radi o jednom od albuma godine.

Fire's never wrong je odlično izdanje koje je pobedilo boljku zvanu "drugi album". Perfektan soundtrack za jutra, večeri i sva godišnja doba. U nešto više od 35 minuta muzike, svim fanovima benda biće jasno da su njegovi članovi porasli i da ono što nude ide rame uz rame sa nekim stranim autorima sličnog usmerenja i kvaliteta. To samo znači da će se pojaviti i nova publika! Ajd' sad, svi u prirodu i slušalice na uši.

Dušan Majkić

.
.